22 Ocak 2013 Salı

Puset ve ana kucağı sorunsalı


Daha çok erken diyeceksiniz ancak benim pusetlerle ilgili şimdiden çok ilgim var. Çünkü birçok arkadaşım bebek sahibi olduğu için onlardan görüp öğrenme fırsatım oldu. Ben de internetten biraz bakmaya başladım. Aslında bir süredir alışveriş merkezlerinde de sessiz bir kamu oyu yoklaması yapıyorum yani bütün arabalara göz ucuyla bakıyorum en çok hangi markayı tercih etmişler hangi boy çocuk için nasıl bir araba seçmişler rahat açıp kapatıyorlar mı aralardan kolaylıkla geçebiliyorlar mı yoksa zorluk mu çekiyorlar. benimkisi fazlaca ilgi. Kiminiz hiç bu konuda araştırma yapmayıp görüp beğendiği puset alabilir kimi aylarca karar vermez, kafası karışıp durur. İkisi de çok normal bence. O kadar farklı araba ve dikkat edilmesi gereken o kadar nokta var ki? Peki puset ve bebek arabası seçerken hangi konulara dikkat etmek gerekir? Öncelikle ben puset ve bebek arabası arasındaki farkı çok anlayamadım. bebek arabası sanki 4 tekerlekli klasik arabalara deniyor da Pusetler daha janjanlı, travel sistem olabilen, özellikli vs mi oluyor acaba ama baston pusetler de var.. neyse bu konunun  cevabını bulamadım ama siz internet sitelerindeki ürün sınıflandırmalarına takılmayın hepsine bakın birçok arabanın yanlış kategoriye eklendiğini farkettim ben.
  • Öncelikle en önemli şey güvenlik diyeceksiniz ancak artık bütün firmalar emniyet kemerlerine özen gösteriyor. O yüzden belki iskeletinin sağlamlığına, manevra yaparken devrilip devrilmeyeceğine.. vs bakabilirsiniz.
  • Çoğu araba için ilk 6 ay ana kucağı ile kullanabiliyor olmak bence büyük bir avantaj. Ben puset ararken bu noktayı önceliklendiriyorum çünkü oto koltuğu bir zorunluluk ve zaten bebek oto koltuğunda uyumuşsa ben onu alıp pusete takabiliyor olmak isterim. Araştırmalardan ve herkesin ağız birliği yapmış gibi bir markayı seçmesinden anladığım kadarıyla ana kucağı oto koltuğu için Maxi Cosi açık ara 1 numara. Artık çoğu marka Maxi Cosi anakucağı için adaptörlerle pusetlere bağlanacak şekilde geliştiriyor arabalarını
  • Çift yönlü kullanabilmeniz çok önemli. İlk aylarda size dönük olması bebeklerinize güven verir. Sonraki aylarda da karşıya dönük kullandığınızda yolu izleyip eğlenmesini sağlar. Bir de rüzgarın yönüne göre de arabanızı ayarlamanızı sağlar bence çok önemli. Bu noktada birçok puset eleniyor mesela.
  • En önemli noktalardan biri puseti tek başınıza rahatça açıp kapatabilmek. Bunu mutlaka kendiniz deneyin. Satıcılar alışmış hepsini kolayca açıp kapatıyorlar. Ancak biraz minyonsanız koskoca hantal bir arabayla boğuşmak sizi her gün canınızdan bezdirebilir. Tek elle açılıp kapanan çok az puset var tek elle kapanması en iyisi ama çok mümkün olmuyorsa en azından minimum hareketle kolayca açılıp kapansın bir de koltuğu üzerindeyken açılıp kapanabilsin (ana kucağı varken mümkün değil kapanması normal standart koltuğundan bahsediyorum) Çoğu modelin koltuğunu çıkarmanız gerekiyor ki bu da ekstra zorluk demek. Bir de hafif olmalı 10 kiloyu geçince çok sıkıntılı oluyor. Arabanızın bagajına sığmasına da dikkat etmeli.
  • Tekerleklerde süspansiyon olması bebeğinizin girinti çıkıntılı bozuk yolları daha az hissetmesine yarar.Mümkünse 4 tekerlekte de olsun. Yoksa 2 tekerlek de kabul. Bir de şişme tekerlekli pusetler var ben şişme tekerlerin hep indiğini gördüm dolaysıyla tercihimi dolgu tekerlerden yana yapacağım.
  • 3 tekerlekli araba devrilir diye bir hurafe var bunu diyen kişiler fizik okumamış mı acaba. 3 ayaklı birşey her zaman 4 ayaklıdan daha dengelidir, kolay kolay devrilmez.
  • Bazı arabalar güzel ama kumaşları sebebiyle eleniyorlar. Kumaşın terletmeyecek, bebeğinizin hassas cildini rahatsız etmeyecek şekilde olmasına dikkat etmeli.
  • Alt sepeti biraz büyükçe olsa hiç fena olmaz çünkü onu çok kullanacaksınız. Ama sepeti için puset kararı verilmez bence.
  • Portbebe bence çok kullanışsız ve gereksiz. Ben almayı düşünmüyorum. Ana kucağı yeterli diye düşünüyorum. Dolayısıyla portbebeli travel sistemlere kanmamak lazım.
Bir de baston pusetler var 5-7 kilo civarında kolay taşınan hafifi pusetler. Bazı ebeveynler önceleri ana kucağı ile kullanılabilen pusetler kullanıp çocuk daha sonra büyüyüp de o ağır arabaları yerinden oynatamaz duruma geldiğinde baston pusete geçip çok rahat ediyorlar. Baston pusetlerin fiyatı da oldukça uygun.

Karışık yazdıysam kusura bakmayın ancak dikkat etmemiz gereken noktalar işte bu kadar çok dolayısıyla en uygun kombinasyonu bulmak kolay olmayacak:) Maalesef bu özelliklerin hepsini tek bir arabada bulmak çok zor. Önümüzdeki günlerde puset markalarıyla da ilgili bir yazı yazarım çünkü onlar hakkında da birkaç diyeceğim var:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder