14 Şubat 2013 Perşembe

İlk trimesterda sizi neler bekler

İlk trimesterın son haftasına gelmiş bulunuyoruz. Bana sorarsanız bu sürecin hiç kolay geçmediğini rahatlıkla söyleyebilirim. Bir kere vücudunuzun bütün dengesi altüst oluyor. Hamileliğin ilk üç ayını şöyle bir gözden geçirelim bakalım başımıza neler gelmiş:)
  • Bir kere hamileliğin benim için en önemli belirtisi sık idrara çıkmak oldu. Her zaman çok su içen biri olduğum için zaten sık giderdim artık şimdi nasıl olduğunu siz tahmin edin:)
  • Mide bulantılarım hergün olmasa da bazen oluyor özellikle yollarda trafikte kötü oluyorum.
  • Müthiş bir mide yanması midem bos kalmasın hemen yanmaya başlıyor çok korkunç bir his.
  • Sürekli uyumak istiyorum tabi çalışırken bu mümkün olmadığı için gün içinde yorgunluktan sürünüyorum.
  • İlk üç ay özellikle yediğimiz içtiğimiz herşey bebeği etkiliyor bu yüzden mide ilaçları  hariç pek birşey içilemiyor. Korkunç baş ağrılarım için bir tek Minoset içebilirsin dedi doktor. Benim migrenim var zaten, hamilelikten baş ağrıları daha da artarmış.
  • Ne yediğiniz çook önemli, ilk üç ay tabii daha çok sizin mineral ve besinlerinizi kullanıyor ancak sağlıklı beslenme alışkanlığı edinmeye ilk günden başlamak şart. Sağlıklı beslenme konusuna bu yazımda yer vermiştim.
  • Karnınıza bazen garip ağrılar giriyor endişelenebiliyorsunuz ama birşey olmuyor. Herhangi bir kanama durumunda doktorunuzu arayın. Hatta kafanıza takılan tüm sorunlar için arayın:)
  • İlk üç ay bebek için hiç bir şey alınmaz derler ben de öyle yaptım kendimi tuttum hiçbir şey almadım.
  • Bir de ilk üç ay kimselere söyleyemedik. Bu gerçekten zor oldu çünkü bazen garip davranışlarınızı açıklamak istiyorsunuz (İçki içmemek, mide bulantıları, herşeyi yiyememek...vs)  Düşük riski 12 haftadan sonra azaldığı için bu tarihten sonra söylemek isteyebilirsiniz.
  • Göbeğiniz bir an önce belirgin olsun istersiniz ancak acele etmeye gerek yoktur sadece 3'te biri bitmiştir yolun.
  • Göğüsleriniz artık sütyenlerinize sığmadığı için yeni sütyen arayışına girersiniz. Ancak hamile sütyenleri çok çirkin olduğu için normal sütyenlerin daha büyük boylarına yöneliyorum mecburen.
  • Kokular dayanılmaz gelir hatta bütün kokular iğrenç gelebilir. Servisteki bir çocuğu iğrenç parfümü yüzünden dövmek isteyebilirsiniz.
  • Hormonlar yüzünden çok alıngan ve duygusal olabilirsiniz. Reklamlarda bile ağlayacak birşey buluyor insan.
  • Bebeğinizi korumak için kaplan kesilebilirsiniz.
  • Başınız dönebilir. 
  • Uykusuzluk da çekmeniz mümkün. İçinizde bir fabrika çalışıyor ve aşırı yoruluyorsunuz ancak bazen zihniniz endişeleriniz sizi uyutmaz.
Herşeye rağmen yeni bir yaşamı kucaklayacak olmak tüm bu sıkıntıların üstesinden gülerek gelmenizi sağlar. Çevrenizde sizi seven destekleyen insanlarla bu süreci daha kolay aşabilirsiniz. Hamile diğer kadınlarla dertleşmek de sizi rahatlatacaktır mutlaka. 

11. haftadan sonra yapılan kontroller varmış. Haftasonu doktora gideceğim belki o zaman yapar testleri de size anlatırım.
İkinci trmesterda görüşmek üzere sevgiyle kalın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder